On se totiž podle nějakých zelených norem musí přestat vyrábět AVGAS 100LL kvůli olovu. I přes označení LL - low lead - je tam olova docela dost. Dokonce tolik, že se do toho našeho Pučmelouda doporučuje ředit 100LL a bezolovnatou automobilovou 95ku v poměru 25/75, a teprve pak je obsah olova na úrovni benzínu, na který byl PW 1340 kdysi konstruován. Oktanové číslo problém není, co je ale průser číslo jedna je líh, benzín s jeho obsahem je do toho výslovně zakázán. A bez lihu se automobilový benzin už téměř nedá sehnat. Další potíží je odolnost proti parnímu zámku, která automobilní benzín diskvalifikuje hlavně v letadlech létajících ve větších výškách.
A tak dříve či později budou naše letadla muset papat AVGAS 91UL nebo 96UL, bezolovnatý, a budem do toho dávat přísady. Jsem zvědavý, jak se to těm motorům bude líbit.
|
|