Opakuji, já neříkám lít 95ku do letadla, co má schválený AVGAS. Mně (a určitě i celou redakci) by jenom zajímalo, co je konkrétně ten technický problém.
Oktanové číslo si pamatuju, že musím dodržet minimální, ale maximální není principielně problém, tzn. pokud mám kompresi motoru na 84, tak můžeš lít 95, 98, 100, ale plýtvám. Pokud mám 78, tak můžu dát avgas 100. Svíčka to prostě v pravý čas zapálí. Nesmím ale do auta s min. 98 dávat 95, případně musím ladit předstih, ale motor může mít limit viz další bod. Ještě bacha na to, že okt. číslo se měří ve dvou jednotkách, věděcká a motorová, takže BA95 (95 ROZ) je 85 MOZ. Rotax 447 vyžaduje minimálně 83 MOZ / 90 RON. AVGAS by měl mít >99,5 MOZ!
Teplota hoření - čím je to dáno? Nesouvisí to přímo s oktanovým číslem? Laicky vyšší teplota = vyšší výkon, ale pokud na to motor není stavěn, tak problém - písty, ventily, svody,... Teoreticky vyšší oktanové číslo = pomalejší/pozdější hoření vůči nárůstu tlaku = vyšší teplota hoření. Když ale motor žere 100LL, tak by neměl mít problém s teplotou hoření a zápalem BA95ky.
Lihová složka žere hadice, těsnění,... takže teoreticky kdybych to vyměnil za moderní eko-bio-friendly super makrobiotický plast, tak by to neměl být problém. Pokud to žere i pumpu a karbec, tak je to horší, ale i to se dá teoreticky přemateriálovat.
Olovnatý sajrajt - jde snadno doplnit aditivem.
Vapor lock - vyřeší ta lihová příměs
Kvetoucí biosložku v nádrži - vyřeší pesticidy  |
|