O tomhle se ví už několik let. Teď jen drobnost, a to ten čistý BA95, tedy bez biosložky (lihu) sehnat. Všude už je ze zákona přimícháván v rafinérii a sehnat jej "čistý" je v současnosti téměř nemožné. A někteří poskytovatelé STC pro provoz motorů na automobilní benzín (tedy jinak - všichni, s výjimkou výše uvedeného) obsah biosložky výslovně zakazují, a docela bych věřil, že i Zlin service tam ve finále nějaké omezení má.
Stejný problém, tedy současný bezolovnatý benzín s přísadami a lihem versus staré motory, mají mimochodem i automobiloví veteránisti, při hledání řešení jak používat BA95 do PW 1340 jsem dokonce narazil na jejich stránky, kde si doporučují používat do veteránů AVGAS 100LL, čímž se pomyslný kruh uzavřel a vrátil jsem se do bodu nula.
Takže veškeré úvahy na používání BA95 ať už v Trenérech či v Harvardu vzaly za své. A kdo přesto bez rozmyslu leje do svého éra BA95, který koupil do kanystrů dole u pumpy, je... odvážnej.
Takže líh, to je to, oč tu běží. Ze sekce FAQ jednoho poskytovatele STC na automobilový benzín v leteckých motorech:
Q:May I use fuel containing ethanol?
A: No. Go here! |
|