Dík za reakci, ale myslím, že u letadel je to trochu jinak než u aut - u auta přemýšlíš o výkonu, spotřebě, životnsoti, ale je to v zásadě fuk.
U letadla máš oficiální udržbový režim - a jakákoliv změny by měla být odsouhlasena držitelem oprávnění, výrobcem nebo certifikovaným servisním orgánem. teprve pak ji můžeš používat.
Nařízení eurobyrokratů samozřejmě mohou mít podobnu "L-13 Blaník" - ale většinou (co se týče motorů...) mívají hlavu a patu, takže tak je taky potřeba vidět moji radu o respektování předpisu výrobce.
Setkal jsem se opakovaně s někým, kdo si do letadla (s walterovským motorem) lil BA95 s tím, že "je to vlastně jedno" - jakkoliv se to zdá exotické, takových "provozovatelů" je asi dost. Na druhou stranu je zde jasná iniciativa Zlin Aero, která (z důvodů zjevně veskrze mrzce komerčních) mhouří až zavírá oči nad realitou kvality toho, co se všechno vejde do zkratky "BA95". |
|