Z fotky to není jasné, ale může to být i motorové lože a to potom bývá hodně blízko hraně oprava vs. W/O.
Jinak pamatuji ještě z diskuzí ve FlyForFunu, když přicházela RG OK-CPL, tak Michal řešil právě signalizaci podvozku a uvažoval i o nějakém radiovýškoměru, co by bez ohledu na nastavení klapek zařval pod určitou výškou s nohama nahoře. Právě proto, že belly-landing je relativně častá záležitost, protože i když jsou tři zelené/červené, signalizace zatažení při klapkách, DÚ i checklisty, tak se to prostě čas od času stane a jakýkoliv další element, který by pilota včas probudil ze sladké letargie, může mít cenu - generálky, nebo letadla.
Do levelu tahání podvozku jsem se ještě nedostal, takže bych možná poprosil zkušenější, kdyby mohli popsat špecifiká signalizace zamčení podvozku na Z-x26, RG, Piperech, apod. Konkrétně jestli je u těchto typů relevantní a případně zjistitelný problém, kdy někdo (omylem) zatáhne nebo zatahá podvozek vypínačem na zemi a ten se při odlehčení kol při vzletu složí. Jestli třeba nesvítí tři červené (=pozor, problém), nebo jestli stačí dát před vzletem přepínač dolů, nebo středové polohy a musí to být ok. To je možná to, na co se FSAlí chtěl zeptat.
Mimochodem "invazní" ull Sova, co je u nás v Bene v hangáru, šla cca. před dvěma týdny taky na břicho. Bylo to při revizi, kdy mechanik (asi i majitel) ležel v kabině a omylem si štrjchnul. Hrábla si už minimálně po druhé, takže to opavdu není bolest jenom trenérů, ale přijde mi, že hlavně jednomužovzduchostrojů, že ten element druhého strojníka s CRM a notýskem v ruce asi udělá dost. |
|