Třeba proto přechází na touch jak Garmin a Avidyne do malých, tak obecně jak avionika, tak EFBčka do velkých...
Já osobně v tom vidím spíš tradicionalistický odpor GA vůči moderní technice a jakýsi pocit, že víc elektroniky v kokpitu = míň pozornosti pilotáži, navigaci a koukání kolem = horší pilot.
Já s tím nesouhlasím...Ty aplikace jsou jednoduché na zobrazení i ovládání, tlačítka velká, obsluha blbuvzdorná.
Já osobně jsem vychovávánej na checklistech od mala, i v malých letadlech a odpůrce učení se zpaměti (ne kvůli nemožnosti se to naučit, ale kvůli velmi vysoké možnosti opomenutí a chyby). A musím říct, že držet v ruce kus papíru je někdy kvůli velikosti textu a snadné možností se v tom ztratit nebo něco přeskočit pro mně osobně horší, než ten iPhone. Speciálně u malých letadel, kde jsou ty checklisty 3x delší než u Boeinga. Ale to je daný tím, jakým systémem jsou dělané.
Taky záleží na tom jen kde ten iPhone/iPad máš uchycenej.
Jinak s tím co je přínosnější řešení - lepších i horších řešení najdeš spoustu, blbuvzdorné ale jednotlivě žádné nebude. Tomu se bude blížit jenom kombinace řešení. A checklisty (můžeme se bavit o tom jaké, na čem a za jakých podmínek) jsou imho nedílnou součástí jakékoliv takové kombinace. |
|