Jo, pravda, motorové lože... ale to už by asi musela být větší rána...
Co se týče cessny RG - diskusi jsem nesledoval, ale je to tak jak už psali jiní. Prostě zavírací podvozek je u jednopilotních strojů rizikový prvek, ať chcem, nebo nechcem. Přistát na zavřenej podvozek jde snadno i ve dvou - i s instruktorem na palubě - sám mám tutéž naštěstí zcela beznásledkovou zkušenost s blatníčkem z úplných začátků svého výcviku...
Naštěstí blaník je (byl?) letadlo, které počítá se vším, měl podvozek konstruovaný tak, že se na něj dalo přistát i v zatažené poloze. Jen to víc drclo - a to éro se z polohy "na kolo" ještě asi 25 cm propadalo, než dosedlo "mezi stvoly" (což byl zajímavý a nečekaně intenzivní první dojem - byli jsme utopeni v trávě). Akorát že u blaníka dva tyčí zvedli čumák, třetí zajistil otevřené kolečko - a lítalo se dál. |
|