Jak přesně to spočítat, nevím. Ale v každém případě platí, že pokud letíš po větru, tak musíš začít klesat o dost dřív, než když letíš proti větru. Protože ať letíš po nebo proti větru, rychlost klesání VS, je stejná, ale letadlo letí vůči zemi o rychlost větru rychleji nebo pomaleji a podle toho musíš spočítat, kdy začít klesat. Když o tom tak přemýšlím, tak musíš vědět, jak dlouho budeš klesat (dle VS) a z toho už lehce spočítáš, o jakou vzdálenost tě urychlí nebo zpomalí vítr (doba klesání/rychlost větru) a o tuto vzdálenost začít klesat dřív nebo později. Problém je v tom, že by to platilo, pokud by po celou dobu klesání foukal stejný vitr a ty by jsi klesal konstantní VS. Ale to v praxi není a myslím, že i zkušení piloti, musí rychlost klesání průběžně upravovat, protože spoočítat to úplně přesně asi nejde. Ale nejlepší je, zadat do FMC údaje o rychlosti a směru větru ve více hladinách a on už dostatečně přesně bod T/D spočítá  |
|