Nepustí tě z neřízeného prostoru do řízeného prostoru. Takže ti zbývají 2 věci - buďto vyčkávat v neřízeném prostoru, čekat až se umoudří řídící nebo provoz a mezitím hrozí, že přijdeš o slot pro trať nebo cílové letiště, anebo se prostě vrátit domů a letět tam jindy. Oni si hrozně potrpí na profi přístup a mají celkem nulovou toleranci ke zbytečnému zdržování. Ani se jim nedivím - na frekvenci je doslova kontinuální tok komunikace.
A k těm slotům - zjednodušeně, pro svůj let prostě musíš mít předem dohodnutý čas, ve kterém provedeš vzlet, poletíš po trati a provedeš přiblížení a přistání na cílovém letišti. Pokud se do něj nevlezeš s určitou tolerancí, musíš požádat předem o nový, jinak se nevejdeš mezi ostatní provoz. Jsou letiště, kde jsou pro nás k dispozici třebas jen 4 sloty za den. Tzn. když o něj přijdu, nemá cenu se tak pokoušet daný den vůbec letět. Jsou letiště, kdy má slot cenu v miliónech (euro), jako např. Heathrow. Jsou dokonce aerolinky, co raději poletí prázdný éro, než aby pro slot přišly. Na druhou stranu jsou ale prostory a tratě, kdy to taková krize není. Záleží na místních předpisech a hustotě provozu. |
|