Ale, bože, mně to přijde celkem jednoduchý, když ti dá "ohlašte" tak se mu ohlásíš. Ale co pak děláš mimo jeho prostor a jestli si necháš jeho frekvenci nebo přeladíš na infáka nebo na rádio Honolulu, je fakt už jenom tvuj problém. Jestli při tom vyměníte zdvořilostní frázi nebo ne, je putna, to předpisy neřeší.
A pokud se jedná o aktivaci SAR, tak existuje nějaká kniha příletů a odletů - teda v reálu - a bohužel (bohudík?) se to moc nepraktikuje, takže někde ji afisáci píšou automaticky, když u nich sedneš (než tě sinkasujou), někde musíš loudit, aby tě pustili, že se do ní napíšeš. A tam je report vodkaď kam letíš. A kdyby všechno fungovalo podle pravidel, tak když se do 30 minut po přistání z přeletu nenahlásíš, měl by se aktivovat SAR. Při "administrativní pečlivosti" českých pilotů by ale dodržení tohoto pravidla přivedlo české hospodářství do roka na bubem.
A pokud jsou tví instruktoři na výši, tak rozdíl mezi provozníma plochama a ostatním prostorem vnímaj velice dobře. Na to bych vzal jed. A jestli jsou to už "strécové"(takových instruktorů znám taky dost), tak aspoň vědí, že něco takového existuje - a řeknou ti něco na způsob "no, je v tom rozdíl, víš? Ale to se musej učit mladý, nám starejm se to už vodpouští, žejo. A až si to přečteš, tak mi to pak řekni, abych si to připomněl, jo?". No a pak nám tady můžeš napsat, jak to dopadlo (s instruktorama instruktorů  ) |
|