| | Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý??? 17. 2. 2009 / 00:18 | |
| | S tím, že s autopilotem a automatem tahu jseš tišší, jsi vedle jak ta jedle. V takovém případě ti plyny naopak jezdí sem a tam, protože automat tahu přesně neví, co bude následovat. Zatímco máš-li plyny (či celé letadlo) v ruce, spíš si nastavíš jen trošku zvýšený volnoběh (nevychází-li to na úplný volnoběh), decelerace je pak pozvolnější a motory se drží na konstantních otáčkách. S tímhle třeba mají problémy 747-400 s motory Rolls-Royce (při přidáváních plynu na finále se dostávají nad povolené hlukové limity) a proto na letištích citlivých na hluk některé společnosti doporučují A/T naopak vypínat. Kdo nevěří, ať tam běží, je to tak.
Jiná věc je, že pokud někdo létání v ruce netrénuje, a pak jednou za půl roku, před simulátorem, si to vezme do teplejch, "ať si to procvičí", většinou je to tristní výsledek a v takovém případě skutečně často chodí s plynama či řízením jako takovým stylem doraz-doraz. To je ovšem spíš na zamyšlenou nad tím, kam taky dogmatické SOP a lidská lenost mohou dojít.
OK? A drž se tématu, v klídku, jo? Je tu řeč o Buffalu, OK? |
| |
|