|  | Prý měla zapnutého autopilota,když už měl být vypnutý??? 17. 2. 2009 / 09:40 | |
|  | On tedy A/T neví, co se bude dít, pořádně ani při zaplém A/P. Dejme tomu při deceleraci v ILS začne A/T přidávat už třeba 10-15kts před dosažením nastavené rychlosti, pak se vysunou klapky na další stupeň, odpor roste, A/T přidává, načež až jako následný krok se na MCP sníží rychlost na další hodnotu, odpovídající nové poloze klapek, a A/T stáhne na volnoběh. Tohle automat tahu dělá s i bez AP. Nicméně u malých letadel, jako je 737 a 320, jsou ty "špičky" stále relativně tiché.
Ostatně skutečně , kombinace AP off a A/T on je (alespoň u 737) na prd, několikrát jsem se o tom přesvědčil. Přesně jak píše FCTM
SOP samo o sobě na hluk vliv přímo nemá. V době, kdy se decelerovaná přiblížení dělají i u non-precision approach, je z hlediska hluku svým způsobem jedno, jakou kombinací postupů a automatizace se dosáhne toho, že se poprvé plyn přidá výrazněji až kolem 1000ft AGL (s ohledem na minima u non-precision, samozřejmě). Ze stran technického vybavení letišť, letadel a posádek už není zas tolik co lepšit, aniž by se zasáhlo podstatným způsobem do bezpečnosti létání. Strmější ILS není řešení, to naopak vyžaduje poměrně často vysunout podvozek (kvůli dostatečné deceleraci) dříve, než u standardního sklonu, což opět znamená ve finále zvýšení hluku. 3°jsou tak akorát. Nalétávání ILS "shora" je lze snadno u torbopropů, u jetů jen výjimečně a to ještě za podmínek VMC. Co je ovšem problém je "traffic jam", následné omezování rychlosti na sestupu, z čehož plyne omezená možnost udělat si pořádný rozpočet bez hrkání plyny. Ani to ale není problém třeba ATC, tady smrdí ryba od hlavy a kdo a čím to způsobuje, na to zkus přijít sám 
Nejradši mam AP off, AT off, FD off Protože v první a poslední řadě je to přeci jenom letadlo a tohle se mi osvědčilo jako nejlepší způsob, jak si před ním udržet respekt, a přitom se ho nebát
Jinak ano, LKPR se bere jako noise-sensitive airport. Omezení na hluk jsou tu pro posádky poměrně velká, zejména pro vizuální přiblížení |
| |
|