Nemusel to vůbec být VFR let. I při IFR letu přece odpovídá za odstup od překážek pilot (má mapy s vyznačenými minimálními bezpečnými výškami a musí stále znát svoji polohu), ATC odpovídá jen za odstup od ostatních letadel. Nicméně jako znalý oblasti by ho měl upozornit na výšku překážek. Zakázat mu narazit do kopce ale nemůže, to je zodpovědnost pilota. Můj názor je, že pilot chtěl udělat atraktivní vyhlídku a zapomněl, že to není Cessna, ale dopravák a všechno mu chvíli trvá. A mezi takovými srázy musí být taky pořádné stoupavé a klesavé proudy... Každopádně to nejspíš byla hrozná nezodpovědnost posádky v neznámém terénu. To se snad ani nedá označit jako CFIT, při kterých posádky předpokládají, že letí po normální trati. Tady museli vidět, kde jsou a když ne, neměli klesat, protože tam asi neměli důvod se domnívat, že jsou na přiblížení k letišti. |
|