1) Při letu IFR je za rozstup od překážek zodpovědný velitel letadla
2) Při radarovém vektorování je zodpovědný řídící
3) Vydá-li řídící přikaz Direct to, kdy se nejedná ani o vektorování, ani o let po trati, plati ICAO doc 4444,
8.6.5.2 When vectoring an IFR flight and when giving an IFR flight a direct routing which takes the aircraft off an ATS route, the controller shall issue clearances such that the prescribed obstacle clearance will exist at all times until the aircraft reaches the point where the pilot will resume own navigation. When necessary, the relevant minimum vectoring altitude shall include a correction for low temperature effect.
Pokud nelze aplikovat žádný z výše uvedených bodů, tedy ani se nejedná let po trati, ani o vektorování či direct to, a letec chce letět mimo trať, vlastní navigací či pod minimálními výškami, tak je za rozstup zodpovědný on sám, ale ve většině zemí povolení od ATC k tomu stejně nedostane. Může však zrušit let IFR.
Různé země však mohou mít různé odchylky od doporučení ICAO, tedy to, že Indonézie je členem ICAO ještě vůbec neznamená, že zrovna v rozstupech od překážky může mít odchlku. Konckonců, kdo ví jak je to s náma, je EASA členem ICAO, či není? (odpoveď: není, členem mohou být pouze státy a t´im EU není. Bordel, co..)
A ve finále, ve vztahu ke konkrétnímu letu, přesně jak psal tonde, víme prd o tom, o čem se dohodli, zda dokonce pro jednu část letu nezrušili IFR a zda to celé nebylo VFR...
|
|