To netuším. Možná to souvisí s poněkud uvolněnou disciplínou některých našich letců ve srovnání se světem, kdy zejména rozestupy od oblačnosti v prostoru třidy E (případně nad 1000ft AGL v G tam, kde je to použitelné, což už vím že není u nás) spoustě lidí nic moc neříkají. Přitom zrovna tohle je pro vzájemnou koexistenci provozu IFR a VFR v G, F a E naprosto zásadní. Stejně tak používání cestovních hladin pro lety VFR nad 3000ft MSL/1000ft AGL je u nás také jaksi nezažité
Mě spíš vadí, že oboustranně, tedy z pohledu VFR ale i IFR letců došlo k jakémusi posunu ve smyslu chápání prostoru třídy E, který považují za "jakoby neřízený". Jedni si myslí, že je celý jen pro ně, a druzí si myslí, že do něj nesmí a když do něj vletí, visí jejich život na vlásku |
|