Doktore, reaguji na tvoji větu:
Já bych si přisadil, že zásadou č. 1 je nedávat do letadla jiný benzin, než je určen výrobcem (motoru).
Když to porovnám s auty, tak je to trochu hraběcí rada. Dobře si pamatuji, že v okamžiku, kdy euroúřednící nařídili povíinné a stále se zvyšující přimíchávání biosložek do nafty a naturalu, tak řvali všichni slušní výrobci aut s tím, že na to nejsou všechny motory konstruované a nedělá jim to dobře.Takže všichni dostali shora z Bruselu befélem nařízeno používat jiná paliva, než na jaké byly motory zkonstruované!!! Jo a bylo jim řečeno že paliva s bisložkou jsou OK.NEJSOU a bež se na to zeptat někam do slušného servisu.Eurohujeři prostě rozhodli, a nikoho se neptali. Nikdo nemůže zakázat lidem provozovat staší auta (a nejden veterány), nicméně paliva, která byla pro motory kdysi schválená a běžně dostupná už bohužel nejsou na trhu kvůli nikým nevolené úřednické holotě v Bruseli. Bohužel zničený motor kvůli palivu svedeme na řidiče, pumpu, nekvalitní díly a auto na rozdíl od letadla nespadne, ale jen se zastaví....
Jsem zvědav, jak se to bude s tím AVGASEM řešit, protože na globální úrovni jsou majitelé GA letadel s pístovými motory docela silná zájmová skupina a snad se je úředníkům, nepodaří vyhubit.HOWGH!
Jo a konečně se tady věcně diskutuje o zajímavém tématu. |
|