Pokud jsme (velikostně) stále v oblasti kysen a zlínků, tak letadla do 2t MTOM jsou na Slovači od placení navigačních a terminačních poplatků osvobozena. Čili i ta naše kysna (a nejen ta, ale opět naprostá většina "běžných" GA letadel). Slovak AIP ENR 4.2 odstavec 4.2.1.7. (přibližovací služby) a 4.2.2.8 (traťové služby).
A to německo, když už ho zmiňuješ - tam jsem nebyl, ale podle jejich AIPu tě nezkásnou za průlet řízeným prostorem apod. a traťové poplatky (u těch IFR do 2t, VFR bez ohledu na váhu), ale na několika řízených letištích (vesměs ta hooodně-moc veliká ála frankfurt, hamburg, dus, apod.) tě zkásnou za navigační služby při přistání resp. odletu.
Jasně, že to všude není stejný, a je třeba kouknout do toho AIPu. Ale to tu nikdo netvrdil - jen jsem jnapsal, že ve většině evropy je to dost podobné .) |
|