Samozřejmě že budu mít argumenty - kdybych neměl svůj názor podpořený nějakými argumenty, tak bych si nedovolil cokoliv říkat 
Pojďme ale klidně v diskusi pokračovat, dokud se budeme držet ve slušných mezích a nepropadneme flame, nevidím důvod k tomu to nedělat.
Jestli jsem to správně pochopil, tak tobě vadí "prázdné nebe a chybějící řídící" a myslíš si, že tento fakt je způsobený příliš vysoko nastavenými omezeními. Tedy (volně parafrázováno), že je tu početně silná skupina lidí, co by (pokud by nebyla omezení) pokrývala jako ATC stanoviště tak, aby byl výraznější rozdíl proti dnešku a pokrytí u nás bylo stejně časté, jako například v Německu.
Já oproti tomu tvrdím, že za nedostatečné pokrytí může prostě celkový nedostatek lidí - a že úplné otevření pravidel by nevedlo k výraznému celkovému zvýšení pokrytí, ale pouze k minoritnímu zvýšení pokrytí, za současného majoritního snížení kvality v té době navíc.
Abych nemlátil prázdnou slámu, přihodím i nějaká čísla - procházel jsem teď statistiky za měsíc únor a zjistil, že kdyby byla snížena hranice FRA z hodnosti C1 na S3 ve večerních špičkách, tak by se (při stejném počtu připojených) zvedlo pokrytí ACC z 12 dnů na 15! a to při poměru 17 lidí s C1+ oproti 40 lidem s S3. A to je únor jeden z nejslabších měsíců, co byl, díky indispozici některých řídících. Například v září 06 bylo pokrytí večerů lidmi s C1+ 22/30 dnů, zatímco při přibrání S3jek by se pokrytí zvedlo na 24/30 dnů.
Tedy zdánlivě by mohlo řídit o 235% víc řídících, ale skutečné pokrytí by se zvýšilo o přibližně o 20-25%. Ovšem současně by to vedlo k tomu, že u cca 20% pokrytého času (tedy u každé páte hodiny) nebude garantována kvalita. A nedávná zkušenost s nefuknčními FRA nás poučila, že je zbytečných třeba i 99 hodin skvělého pokrytí, když 10 minut pokrytí neznalým ATC okamžitě vyvolá stížnosti pilotů i ATC z okolních krajin. |
|