No Mateji, aniž bych chtěl úlohu FM zlehčovat, tímhle příkladem jsi zrovna moc vážnosti týhle činnosti nepřidal. Čekal jsem nějaký složitější úkony, co by měl FM zvládat.
- pokud je jediný důvod případná záměna pojížděček, tak to se obávám, že se do stejné situace dostaneš, splete-li si je i jakejkoli pilot
FM může mít zaplej pohled "spot view", pak si odspoda nic splést nemusí. Já takhle občas na složitějších křižovatkách taky koukám...
- další důvod, proč FM neuvolnit - mohli by dělat bordel... jasně, ale to můžou opět piloti dělat taky. Na tohle jsou přeci pravidla IVAO. Pokud někdo dělá bordel, riskuje postih, ať už byl FM nebo cokoli jiného
- u hodnosti C1 mám pocit, že dotyčný musí prokázat přeci jen víc znalostí než potřebuje FM. A osobně bych pak po složení takové zkoušky radši řídil provoz než dodávku...
Souhlasím s tím, aby FM bylo jen v přítomnosti TWR. Představa, že se mi na neřízeném letišti začne po přistání motat nějaká pidižlutá věc pod přední nohou a dožadovat se mé pozornosti je fakt absurdní. Pak už je to taky věcí obou připojených - ATC a FM, aby se domluvili a vzájemně hlídali. Věřím, že onen FM, který bude jeden večer dokola jezdit po nějakých max. 10 pojížděčkách sem-tam, je už pak bude znát nazpaměť jako nikdo druhej...
Pokud tu ale někdo psal, že je toto FM omezení platné pro celé IVAO, pak stejně nechápu, proč se to tu řeší. Tak to prostě nechte jak to je. Snad není úloha FM pro létání na IVAO tak podstatná, ne? A všechny tyhle megadiskuze a snahy o nějaký kompromisy a převratný řešení (jako např. "FFF") stejně zase někde vyšuměj a nic se nezmění...
|
|