Michale, píšu to potřetí a pevně doufám že naposledy. Pořád ještě mám trochu optimistický pocit, že je to všechno jen vzájemné nepochopení, ale musím přiznat, že už mi připadá, že to děláš schválně a že máš opravdu nějaký osobní problém, který nemá s objektivitou vůbec nic společného.
Nikdo nepochybuje o tom, že pilot může posoudit vstřícnost ATC vůči pilotům. Znovu opakuju, diskuse na dané téma proběhla, byla uzavřena podle mně rozumným kompromisem a opravdu nemám pocit, že zůstalo vše při starém. Stejně tak je asi každému jasné, že ATC je služba pro piloty a nikoliv naopak.
V čem si ale zásadně nerozumíme je to, jak ty vidíš nutné znalosti a zkušenosti pro výkon této činnosti, tak aby byla skutečnou službou a nikoliv přítěží nebo snad nedejbože přídavným nebezpečím (jak to bohužel dost často bývá a o tom byla původně tato debata). Tvůj pohled jak ho specifikuješ (jako pilota mne absolutne nezajima, jestli ten ATC dodrzuje nejaka posledni interni doporuceni toho ktereho letiste nebo jestli mne podle nejakeho realneho predpisu preda o kus driv nebo pozdeji atd. atd. Dulezite je pro mne, aby mne bezpecne a srozumitelne navedl k cily. To je vsechno. Netreba z toho delat vedu (alespon v pripade virtualniho letani) je opravdu, ale opravdu hodně krátkozraký, pokud se chceš stavět do pozice, ze které jsi schopen činnost ATC posuzovat. Implikuje totiž představu, že činnost ATC spočívá v tom, dát letadlu nějaké výšky a headingy a pak povolení do ILS a je to hotovo. To je totiž to co jsi schopen jako pilot posoudit, protože toho víc nevidíš. Abych nepřeháněl, z tohoto posouzení dokážeš ohodnotit nepříliš přehnaným odhadem taková 2% jeho činnosti.
Copak je tak nepochopitelné, že v tom vzduchu není jen jedno letadlo ? Že ty letadla nejen neletí všechny v jedné hladině, ale i stoupají, klesají, odlétají a přilétají, přistávají, vzlétají ? Že separace neznamená, že se letadla nesrazí, ale že mezi nimi musí být určité dané rozestupy ? Že ty rozestupy tam nejsou proto, aby se dali buzerovat nováčci, ale aby existovala bezpečnostní minima pro různé úrovně přesností zařízení, schopností piotů, možných odchylek, apod. ? Že ona separace není jedinou činností, ale že se ATC i snaží optimalizovat letadlům profil stoupání a zejména klesání tak, aby byla ve správné výšce ve správném místě bez nabytečné spotřeby paliva a času navíc (mimo jiné jeden z důvodů pro tebou tolik nepochopené LOAs) ? Že ne vždy je vše zcela ok a je třeba řešit emergency a jiné problémy ? Nebo že nejsme jen LKAA, ale kolem nás jsou i jiné země, s letištmi na jejich i naší straně poměrně blízko hranic a že je potřeba provoz řešit tak, abychom si vzájemně neposráželi letadla bez toho abychom museli každé telefonicky diskutovat co s ním uděláme? (další LOAs nesmysl, asi).
Mohl bych tak pokračovat donekonečna...ale proč, když to všichni chápou, krom tebe ? Pořád mi nějak nejde do hlavy, jak člověk s tvou real life historií, inteligencí a názory může mít tak strašlivě krátkozraký pohled na věc....Kde je prosímtě problém ? Někdo tě štve, nebo seš prostě rozenej troublemaker, nebo se snad nedejbože za něco mstíš ? Tohle už opravdu překračuje významně hranice kontruktivní kritiky a dostává se to na úroveň mateřské školky a to bych opravdu nerad.
|
|