Ach jo.. Lidičky, to vážně některý věci neumíte domyslet..??
Takže si vezemem dva příklady.. Jeden, kdy bude FM s ratingem S3- a druhej s ratingem C1+.
První případ.. Na LKPR sedí TWR/GND (to je vcelku jedno) a je poskytována i služba Follow me. Jak jsem zmínil, v prvním případě, S3- za "volantem"..
Bude jeden přílet na dráhu 24 s uvolněním na C (letadlo "A") a jeden přílet na dráhu 31 s uvolněním na G (letadlo "B"). ATC dá pojíždění "A" po pojezdových L, G, A1, stání 3 a mašině "B" dá po pojezdových F, H, B1, stání 5. jelikož bude jen jeden follow me, povede na stojánku mašinu "A". Jenže si z pozice letadla (protože ve FM "sedí" člověk hodně nízko) zamění pojezdovou G a H a mašinu "A" odvede na křižovatku "L a H", kde se šine mašina "B". Vzniká nám tím konflikt, nedej Bože kolize, kterou ale musí řešit ATC, který je v tom zcela nevinně, neboť ví, že povolení k pojížění vydal zcela nekonfliktní.. To je ale jen jedna z mnoha možností, jak může člověk neznalý pojezdového systému LKPR pořádně zamotat hlavu ATC, čímž mu dost zkomplikuje situaci při hustším provozu.
Vzhledem k tomu, že zkouška C1 je prováděna na LKPR_TWR, tak se dá předpokládat, že drtivá většina úspěšných adeptů, pojezďák ovládá. Samozřejmě, že se splést může každý, ale onou zkouškou na C1 je dána aspoň trochu garance, že takovou botu, jakou jsem zde např. uvedl, člověk s C1 na FM neudělá..
Je potřeba si uvědomit, že S3 je pouze písemný test a POUZE z teorie ovládání IVACu a obecných pravidel. Při C1 už musí mít člověk znalosti..
Z vlastní zkušenosti vím, že je pořád dost lidí s S3, co mají problém vydat povolení k pojíždění bez toho, aby toto nemuseli konzultovat s mapou, případně se u toho třikrát neopravovali..
Uznávám, že tímto omezením se nám počet "řidičů" FM rapidně snižuje, ale jak tu už zmínil Marky, pokud není TWR online, není možné se jako FM připojit, nehledě na fakt, že radši budu mít jednou za půl roku pod sebou kvalitního FM, než každý týden nekvalitního, který mi bude jako ATC přidělavát práci.. |
|