| | Letadlo směřující z Německa se nehlásilo, armáda vyslala gripeny 26. 9. 2013 / 09:28 | |
| | Ono vyfláknout někomu fakturu za hotovost (dneska cca 450 000 Kč) je vpohodě, ale nedělá se to, pokud ten dotyčný není vyloženě dobytek, který poruší co může a ještě dělá nepřístojnosti, což v tomto případě nebylo
Dále - Garmin Perspective system, který je v Cirrusu OK-XYZ, má nesporné výhody jako Glass Cockpit, ale i nevýhody. Jedná z nich, která je poměrně nechutná, je že při závadě integrovaného audiopanelu, konkrétně GMA35 Remote Audio Panel, nastává dost problém s pištěním v kokpitu. Je to jako když se kalibruje na zemi autopilot, kdo létá Glass a nebo S-TEC autopiloty, určitě si pamatuje ten odpočet na něm a na "1" to hrozně zapiští do venkovního reproduktoru.
Garantuji ti, že při této závadě si nejen nezatelefonuješ ani náhodou, ale hlavně dost to otravuje za letu.
No a bez funkčního Audiopanelu nemáš možnost ovládat jakkoliv rádio - respektive, nic neuslyšíš a ani tebe neuslyší.
Tím, že na Perspective máš všechno "remote" a nic ti z palubovky nekouká, to má své kouzlo. Horší to je, když odejde to, čemu se říká GIA blok. GIA blok je primární data agregátor pro oba display v letadle, jde o párové zařízení. GIA = Garmin Integrated Avionics a má nastarosti ovládání systémů VHF, NAV a primární funkce v letadle. Když se odporoučí k tomu i tenhle blok, uvidíš - při nejhorším - jen obrovské červené kříže skrze obrazovky tam, kde původně byly přístroje. Může to být jeden křížek, který proškrtne třeba "radio selection" a nebo komplet jak piškvorky.
No a když se ti tohle krásně sejde dohromady, tak nemáš rádio, nemá XPDR a ani si nikam nezavoláš. Start je dobrovolný, ale dolů prostě nakonec musíš
To jen pro přiblížení, že ne vždy za to narušení pilot může a že ne vždy je nerad, že tam ty Gripeny vidí |
| |
|