| | Letadlo směřující z Německa se nehlásilo, armáda vyslala gripeny 3. 10. 2013 / 15:48 | |
| | A k těm bodům:
1. Přesně tak, má na to právo, je to dokonce za letu v IMC jeho povinnost. V IMC a bez spojení se totiž hodně blbě hledá "nearest suitable airport" a s ním koordinuje zařazení se do jeho hustého provozu. Co když bude nearest suitable Heathrow? Frankfurt? JFK? Budeš inteligentní pilot, nebo pilot srdcař-předpisovec? A jak pak k tvému odhodlání přijdou ti ostatní piloti, co mají za sebou třeba 400 lidí co se těší domů?
2. Na základě jakého předpisu konkrétně nefunkčnost odpovídače (mimochodem, poznáš naprosto vždycky, že ti něco nefunguje?) neguje bod č.1?
3. Okamžitě? v IMC? Proč? A co bod č.1? A co bezpečnost a zodpovědnost za provedení letu? A řekněme, že někdy uděláš špatné rozhodnutí - je špatné, protože Doug doma v křesle řekl? Nebo bylo špatné na základě informací, který měl pilot v tu chvíli k dispozici? Nebo bylo špatné, protože existovalo lepší, jen na něj nebyl čas? Nebo bylo špatné, ale pilot věděl proč ho udělal a za svým rozhodnutím si stojí a umí ho zdůvodnit? Nebo co je to vlastně ono ŠPATNÉ rozhodnutí? Kdo o tom rozhoduje a na základě čeho? Bylo Sullyho přistání na Hudsonu špatné rozhodnutí? Co kdyby zkoušel letět zpátky na letiště a nedoletěl? Špatné nebo dobré? Předpis nebo intuice? Nebo co kdyby se letadlo roztřískalo o hladinu a nikdo nepřežil? Špatné nebo dobré? Napsat o každé chybě někoho, kdyžs tam neseděl sám a neznáš podrobnosti, že "přecenil své síly, podcenil okolnosti, ignoroval předpisy a hazardoval s bezpečností" - to nedělají jen hlupáci, ignoranti nebo bezohlední hajzlové. Takové chyby může udělat kdokoliv, třeba i ty Dougu. Jediná věc co je hloupá a ignorantská je napsat podobně odsuzující komentář...
4. V takovém případě používám vizuální signály, abych se s nimi domluvil. Je to snadné? Zná je každý pilot z hlavy, jako když bičem mrská? Je pomocí nich možné předat JAKOUKOLIV informaci a úmysl velitele letounu? Zkus se nad tím zamyslet.
5. Dovolil bych si jedno zásadní boření báboviček a naivních ideálů. Žádné letectvo na světě, speciálně to české (nemyslím schopnostmi pilotů, ale možnostmi letectva), nemá žádnou šanci zabránit tomu, aby nějaký terorista napálil někde do nějakýho baráku. Nezabrání tomu v určité situaci ani pilot Gripenu, ani jeho návodčí na zemi. To je prostě fakt a tvrdit, že pro takové situace máme letectvo je naprostá pičovina a záměrná lež. Podívej se na příletovky a mapy přiblížení letišť, která se nacházejí poblíž velkých měst. Spočítej si, kolik při rychlosti nějakých cca 180kt trvá danému letadlu odbočit z dané příletovky nebo třeba z finále na nějakou dráhu k nějakému tomu "baráku". A podívej se kde máš v tu chvíli Čáslav, nebo piloty Gripenů bránící vlast v plné polní, byť jsou třeba zrovna ve vzduchu. Zkus se nad tím zamyslet...
Proč to letectvo v dnešní době máme, jsou právě podobné události, když je nějaký pilot v tísni a nikdo neví proč a co s ním je. Taky pro spoustu jiných specifických úkolů. Taky proto, aby mělo pár lidí práci a pár jiných lidí provize. Ale myslet si, že stíhací letectvo zabrání tomu, aby nějaký letadlo někde narazilo někde do baráku je opravdu naivní a dětinská představa...Jestli vás na akademii učí, abyste to tvrdili veřejnosti, pak v pořádku. Jestli vás učí tomu i věřit, to pak potěš koště...
|
| |
|