| | Letadlo směřující z Německa se nehlásilo, armáda vyslala gripeny 30. 9. 2013 / 22:30 | |
| | 1. Maník v Cirrusu neznamenal vojenskou hrozbu, nebylo potřeba ho nikam odklánět nebo nutit přistávat. To ale neznamená, že jeho let byl bezproblémový a bezpečný pro jeho okolí. Můj názor se nemění, pilot neměl s letadlem, které má rozflákané rádio i odpovídač a bůhví co ještě, ve vzduchu co dělat, jakmile závadu zjistil, měl přistát, ohlásit to a buď pokračovat po dohodě s ŘLP, nebo nechat letadlo tam kde bylo a jet vlakem (autem, nebo na koloběžce). Předpisy si dokážou poradit se ztrátou spojení i s poruchou odpovídače, ale ne s obojím najednou - asi nikoho nenepadlo, že by to někdo zkoušel. Takže moje reakce, pokud bych seděl v tom letadle já a viděl usebe stíhačky, sedám třeba na pole, tak jak jsi to napsal ty a začal se zajímat o to proč u mě ty stíhačky lítaly. Třeba bych na tu závadu přišel a mohl ji odstranit. To ale pilot zjevně neudělal, letěl si svéhlavě dál.
2. Totéž
3. Hotovostní letadla ho sledovaly, nechtěly aby je následoval, od němcké hotovosti už piloti věděli, že jde o malé turistické letadlo, které není momentální hrozbou a hlídali ho, kdyby se jeho chování stalo nebezpečným jednali by - podle rozkazu, protože hotovostní piloti nejsou kovbojové a jednají v souladu s tím, co jim je přikázáno.
Já ti nemůžu popisovat, minutu po minutě jaké měli úkoly a jak je plnili, kdo o čem rozhodl, to snad pochopíš.
Jak máš ignorovatl stíhačky ti nepovím, zeptej se v Kladně.
To je všechno co ti k tomu povím. Pokud to nedává smysl, je mi to líto. Ale tak to je. My jsme vlastně rádi, že se nikomu nic nestalo. Gripeni si střihli ostrou, ale nad tím se dá taky mávnout rukou a povzdehnout si:"no jo, gumy...", pár milionů v prčicích, nikomu přece chybět nebudou. Všechno je přece OK.
Už toho mám fakt dost. Nechcete, nebo nedokážete to pochopit, dobře.
|
| |
|