|  | Letadlo směřující z Německa se nehlásilo, armáda vyslala gripeny 27. 9. 2013 / 19:27 | |
|  | ...úplně jednoduše Fabo a divím se, že to zrovna takového koumáka nenapadlo ))V roce 2010 jsem odvážel z Letňan do Tuřan C152 a chvíli po opuštění MCTR Kbely nám ohluchlo rádio.Letěli jsme VFR bez plánu, odpovídač fungoval.Kolega vzal mobil a protože důležité frekvence a tf. čísla má připravený letec po ruce, zavolali jsme mobilem do Tuřan na TWR, všechno jim vysvětlili a byl klid na všech stranách.Na radaru si ověřili naši polohu, dali nám nějaký squawk a direct na nějaký příletový bod do Tuřan.Odtamtud jsme opět zavolali, srovnali si čas a poslali nás rovnou na přistání.Ale udělali jsme vše proto, aby nevznikl problém a nikomu jsme problém nezpůsobili...a eliminovali jsme možná nedorozumění.
Jasně, Cirrus lítá vysoko, tam GSM signál asi nebude, takže já bych na místě toho pilota:
1) přistál rovnou ve Varech - a během klesání tam jeden ze tří cesťáků na palubě mohl zavolat mobilem, aby nezpůsobil žádný karambol.Piloti Gripenu by určitě pochopili, že jdu dolů a případně by sami i do Varů zavolali...
2) případně mohl pilot opět během klesání vysvětlit ŘLP mobilem situaci a domluvit se s nimi, že ho pustí až do Kladna.Poloha letadla se dá jednoduše ověřit primárním radarem - když tam někdo zavolá a domluví se na změně kurzu...
Jestli takhle s EF na ocase opravdu letěl přes celé Německo, tak to je teda střelec...Ačkoliv stát se může cokoliv, určitě to českému GA dobrou reklamu nedělá.Stejně jako ji v Německu neudělala katastrofa C550B OK-ACH před pár lety....Bohužel každý dnes řeší jen sám sebe....a přes nejbližší stromy nechce vidět les....
|
| |
|