| | Letadlo směřující z Německa se nehlásilo, armáda vyslala gripeny 20. 10. 2013 / 16:07 | |
| | 1) Všude tu opakuješ, že stíhači měli letadlo někam odvést.
Cituji mj. např. "A proč teda ten cirák neskončil v klidu ve Varech, kam by sám asi neletěl (letěl podle plánku a ve shodě s předpisem), ale pro gripáče by mělo být piece of cake ho tam navést, kdyby jim o to šlo."
A já ti tu už po desátý píšu, že Gripeny ho tam nemohly odvést, protože k tomu nedostaly rozkaz! Nedostaly ho proto, že to letadlo nebylo vyhodnoceno jako potenciálně nebezpečné pro obranu státu a samo o to odvedení nepožádalo. Kdyby to pilot toho letadla udělal, k čemuž měl možnost, protože byli v takové blízkosti, že byly spočítány osoby na palubě Cirrusu a bylo vidět, že si cestující stíhačky fotí, tak by to nebyl nejmenší problém.
2) Všude se tu píše že letěl IFR, což neznamená, že letěl za IMC! Vypadá to podobně, ale je to úplně něco jiného. To je rozdíl mezi amatérem a profesionálem.
3) Interevnovat - tedy odvést jiné letadlo na určené letiště, do vymezeného prostoru, nebo za vymezené hranice, je specifický úkol o jehož plnění někdo musí rozhodnout. Pokud o to pilot sám nepožádal a zároveň letedlo není shledáno jako "hrozba" tak ten rozkaz nikdo nevydá.
A to je to co nás nejvíc rozděluje, já tvrdím, že v té situaci, pilot v plně nefunkčním letadle o to požádat měl a ty tvrdíš, že ne.
4) Mapu 1:500 000 jsem v ruce měl, vím , že její zadní strana je bílá s několika obrázky a tabulkami, je dost velká, aby se na ni dalo výrazně napsat velké slovo, nebo i dvě popř. namalovat šipka...prostě znak, ale já jsem to uzváděl jako jednu z možností. Zkrátka pokud by pilot chtěl, způsob by našel.
5) A jak by ji napsal? Možná že v té době na to nebyly postupy, nebyl výcvik. Dnes na to postupy jsou a výcvik v tomto duchu probíhá. Pokud by bylo potřeba letoun intervenovat, nebo nedej bože zničit - což si nikdo z nás nepřeje, ale pokud bysme takový rozkaz dostali, tak ho umíme splnit.
6) Ve filmové Švejkovi to je a toho znají, narozdíl od knížky, snad všichni. |
| |
|