| | Letadlo směřující z Německa se nehlásilo, armáda vyslala gripeny 19. 10. 2013 / 12:01 | |
| | No, pánové, tady je třeba, abychom všichni udělali úkrok zpět. Protože nikdo z nás teď neví, jaké ve skutečnosti byly podmínky od hranic až po LKKV v době zásahu hotovosti. Protože:
Je samozřejmě blbost, aby hotovost stáhla civilní letadélko do mraků, kde je dohlednost tak na konec křídla - to by byla holá sebevražda. Každý, kdo ale létá, tak ví, že ne vždy je oblačnost zcela souvislá, v různých místech jsou občas "díry", které jsou víceméně průhledné. Pro samostatný let letadélka bez komunikace a bez budíků v neznámém prostoru by bylo spuštění se do takové díry zase jen sebevražda, nikdy nebude vědět, kde vlastně z toho mraku vypadne - a na čí hlavu. Pokud je ale taková příležitost, tak proklesat takovou dírou ve spolupráci s ŘLP a na křídle hotovostního letounu - za trvalého vizuáloního kontaktu mezi letadly - teoreticky možné je.
Zda ale taková příležitost byla nebo nebyla, to nikdo z nás neví, je proto zbytečné o tom diskutovat. Snad by bylo dobré mít tuto informaci - od pilotů těch gripenů nebo pokud by byl někde na meteoru k dispozici dobrý satelitní snímek oblačnosti z doby daného letu...
A předpokládám, že cvičený a zkušený stíhač takovou příležitost pozná, pak se nabízejí dvě možnosti: - taková situace nebyla. Pak pokračovat v klidu dál "se stíhačkama u prdele" bylo jediné možné řešení. Nebo taková příležitost byla, pak ale proč jí hotovost nevyužila - a neodvedla letadélko na záložní letiště někde po cestě?
Zas mi z toho ale vychází, že řešení bylo na těch stíhačích. Pokud by cirák měl dělat neco jiného, než pokračovat v letu, museli by to ti stíhači po něm chtít (signalizovat mu to). Pokud ale nesignalizovali, nevidím důvod, proč řešit situaci jinak.
(EDIT: překlepy) |
| |
|