|  | Letadlo směřující z Německa se nehlásilo, armáda vyslala gripeny - zjišťování příčin vs perzekuce 3. 10. 2013 / 22:56 | |
|  | Konstruktivní a rozumná reakce.Děkuju.
Já přece chápu, že když, se na palubě letadla stane, že něco přestane fungovat tak jde o to dostat se bezpečně na zem. Rozumím a myslím, že si dovedu představit, že vybíráš třeba i ze špatných řešení mimořádné situace to nejmíň špatné. Já bych si vůbec nedovolil kritizovat pilota za to, že při ztrátě spojení zvolil postup podle článku 3.6.5.2.2, jak už tu někdo velmi správně uvedl! To je přece naprosto správně! Bylo by zbytečné přistávat na nejbližším vhodném letišti, navíc byl-li v podmínkách IMC, podle zmíněného článku postupovat musí a řídící s tím počítá.
Podle mě je problematické to, že pilot - opět podle mého názoru, nereagoval na další závady, které se tak řetězily a nakonec uvedly letadlo do přinejmenším problematické situace a vadí mi, že se tady na tomto fóru bagatelizuje ve smyslu, že se vlastně nic nestalo, když pilot nikoho přímo neohrozil a v pořádku přistál. Měl štěstí, jenže příště ho mít nemusí. Hotovost opravdu nestartuje ani nedoprovází letadla, která létají správně.
To že nepracuje odpovídač, nebo pracuje špatně, to se může stát a pokud funguje všechno ostatní prostě řídící let odřídí procedurálně. To, že vypadne radiostanice, to taky umíme zvládnout. Pokud vypadne celý systém - třeba, jak tu příspěvky některých "diskutujících" naznačují, celý elektrický, to už je, opět podle mě, důvod snažit se co nejdříve přistát a ne letět a čekat, který systém bude následovat. Já znovu zopakuju, že nejsem pilot, ale z hlediska bezpečnosti letu bych tento postup volil. Pokud je mi dokonce známo, a já jsem přesvědčen, že si toho pilot vědom byl, že nejen nemám spojení, ale ani mi nefunguje odpovídač a tudíž jsem pro řídícího neviditelný a nekontrolovatelný, zvolil bych tento postup docela jistě. A protože, mě může být vidět jen na primárním radaru, letěl bych někam, kde ho mají. Řídící se z mého chování dovtípí, že mám asi nějaký problém, může můj let sledovat, vyhnout provoz a já můžu poměrně bezpečně přistát a třeba závadu odstranit. To by podle mě byl zodpovědný přístup ke všem - složkám ŘLP, ostatním letadlům, cestujícím, které vezu i lidem, kteří na zemi pode mnou doufají, že je nebudu zbytečně ohrožovat letadlem, které nefunguje tak jak by mělo fungovat, aby smělo vzlétnout.
Samozřejmě, že si počkám na vyšetření konkrétní události - ostatně co mi taky jiného zbývá, že? Z toho, co o tom ale vím, si prostě nedokážu představit, že by z toho mohl nebo snad jak někteří píšou, měl pilot vyváznout čistý jako "okvětí bílé lilie", i když stát se může všechno. Problém, je, že já jsem tu na fóru uvedl, že mám nějaké informace, zatímco drtivá většina diskutujících, která neměla žádné, nebo informace typu JPP, okamžitě začala moje zdroje zlehčovat nebo mě obviňovat z arogance.
Pořád tu píšu: "podle mě" a beru to tak, že je to pohled člověka, který sice nelétá, ale s letectvím je profesionálně spjatý. Uznávám, že některé věci, které jsem tu uvedl, v civilním prostředí neexistují, třeba EMG trojůhelník, to jsem si neuvědomil a omlouvám se všem, které jsem tím zmátl. Ve vojenské sféře jsou ale normální a, ať se na mě nikdo nezlobí, právě v takovéhle situaci by se hodily i civilním pilotům i řídícím.
A ke druhé části, za sebe můžu uvést jen to, že si myslím, že když si budeš vědom toho, že se za svá provinění budeš muset zodpovídat povede k tomu, že se budeš chovat zodpovědněji. Taky si nemyslím, že za každou "pičovinu" je třeba brát papíry! Ale v čem se neshodneme je to, že podle mě je adekvátní trest výchovný.
Pokud jsi skutečně nezodpovědný pilot, tak to že ti seberou papíry znamená, že nemůžeš být žádný pilot a tudíž ani nezodpovědný a to logicky vede ke zvýšení bezpečnosti. Výhodou v letectví je, že je daleko více sledováno a kontrolováno než české silnice, kde výše pokut je dostatečná, jen tě málokdy chytnou.
Až bude celá věc vyšetřena a POKUD vyšetřování shledá, že pilot pochybil a tak někomu způsobil škodu, doufám že dojde i na to, aby byla škoda uhrazena a pilot adekvátně potrestán, aby se buď poučil, nebo aby mu bylo znemožněno chybu opakovat. Někdy to prostě jinak nejde. Myslím, že je zejména v letectví potřeba postupovat důsledně. To že se z chyby všichni poučí tak nějak beru jako samozřejmost, protože tak to v letectví prostě funguje a to je správná cesta.
To už je snad opravdu všechno k tomuto tématu.
|
| |
|