|  | Letadlo směřující z Německa se nehlásilo, armáda vyslala gripeny 20. 10. 2013 / 19:19 | |
|  | Pokud by letěl s funkčním letadlem, kterému "jen" vysadilo spojení, je článek 3.6.5.2.2 plně funkční. Tedy musí pokračovat podle letového plánu atd. atd.
Jestliže ale letadlu vysadila elektrika, vypadly mu, byť i jen částečně navigační a letové přístroje i odpovídač SSR - to znamená, že se pro šložky ŘLP stal téměř neviditelný. Tak podle mě, z bezpečnostního hlediska měl, jakmile mu to podmínky umožnily, minimálně sklesat pod FL60, aby se pohyboval v prostoru, kde není povinností mít na palubě, nebo v provozu odpovídač, ale nejlépe dostat se do podmínek VMC a postupovat podle článku 3.6.5.2.1 - tedy přistát na nejbližším vhodném letišti. Pilot postupoval svéhlavě postupem, který si stanovil na začátku, nereagoval na změnu situace (možná případná změna počasí v jeho okolí), nereagoval nijak na přítomnost hotovstních letadel, nesignalizoval, že jeho letadlo má technické potíže, nepožádal o dovedení buď na cílové, nebo jiné letiště. Prostě letěl. Navíc z plánované hladiny FL90 průběžně sklesal do FL60 a následně na 4000ft AMSL a provedl přistání jakoby se nechumelilo, zřejmě to s tím počasím nebylo tak horké. Nikde nevyčkával, natož pak nad radionavigačním zařízením a s časem přiblížení si hlavu taky moc nelámal.
Stačí ti to takhle?
Ještě ke tvé předchozí reakci. To, že nejsem pilot, neznamená přece, že o té práci nic nevím. Neumím si představit na světě práci, která je práci pilota bližší (snad jen kromě druhého pilota) než je řídící letového provozu. |
| |
|