|  | Letadlo směřující z Německa se nehlásilo, armáda vyslala gripeny 20. 10. 2013 / 23:25 | |
|  | Jenže o tomto tahle diskuze vůbec není, resp. to nikdo nerozporuje. Jediné, proč jsem se do této diskuze zapojil je to, že považuju výplody Douga za nebezpečné a jeho návody na "správné" řešení takovéto situace za pitomé. Proti hlouposti a hloupým názorům je potřeba bojovat. Toto forum je navštěvované i spoustou pilotů a ještě větším množstvím potencionálních pilotů, kteří od simulátoru jednou ke skutečnému letadlu dospějí. Nedej bože, aby až někomu vyplivne v letadle elektrika si vzpoměl, že někde na Flightsimu četl, že nějaký řídící (rádoby důvěryhodná osoba) doporučuje v takové situaci zalomit letadlo do mraků, přistávat na polích či neznámých letištích nebo čmárat na mapu vzkazy pro stíhačky. Za ještě horší považuju výhružky o okamžitém zatýkání po přistání, hrazení nákladů na hotovost a narážky na možné sestřelení civilního letadla v nouzi. Předpisy na takovéto případy pamatují a jediné správné řešení při IFR letu je pokračovat podle plánu dál, popř. pak následovat stíhačky, ale jejich případné návrhy na skupinový let v mracích bez elektriky a přístrojů bych zdvořile odmítl (Doug by mě pak asi setřelil). Napsal jsem to už jednou a napíšu to naposled znovu. Za bezpečnost letu je odpovědný velitel letadla. Pokud se rozhodne v rámci zachování bezpečnosti letu narušit co se dá, zastavit provoz na řízením letišti třeba na dva dny, vytáhnout z Čáslavy stíhačky, aby mu pomohli na zem, tak je to jeho volba a má na to právo. Jestli jeho řešení bylo nebo nebylo adekvátní pak probere s UZPLN. A na závěr poslední myšlenka. Jak mám naše letecvo rád, tak je bohužel fakt, že nám ty naše stíhačky žádnou spásu v případě válečného konfliktu nepřinesou a jejich jediné smysluplné využití je právě pomoc letadlům v nouzi. Proto jsem jako daňový poplatník rád, že byly jednou k něčemu. Obávám se, že tady vstupuje do hry ještě malinký komplex z GA letadel a jejich pilotů, protože pamatuji spousty případů dopravních letadel bez spojení, které stíhačky dovedly na cílové letiště a žádný humbuk z toho nebyl. Takové věci se prostě stávají. Over... |
| |
|